Gera idėja

10/19/2011

Bulvių ir cukinijų pyragas - quiche


Rašant receptą klausiausi šios dainos ir man ji labai asocijavosi su šiuo patiekalu, su Paryžiumi, nes prisiminiau, jog quiche kilusi iš Prancuzijos ir todėl, kad vakarieniaujant šią quiche žiūrėjome filmą Midnight in Paris (2011) (Vidurnaktis Paryžiuje) – tą filmą su Carla Bruni (čia kam patinka Woody Allen).



Quiche arba sūrus pyragas yra prancūziškos virtuvės patiekalas. Originalioji quiche vadinama quiche lorraine, nes yra kilusi iš Lorraine regiono Prancuzijos šiaurėje ir kuri buvo gaminama tik iš kiaušinio, grietinėlės, o 19 amžiuje ją pradėjo gaminti su rukyta arba sūdyta šonine. O šiandien turime begalybę skanių šio sūraus pyrago receptų - su mėsa, su daržovėmis, su sūriais ir taip toliau...

Aš šį pyragą kepu iš daržovių, dažnai su cukinija ir baklažanu. Bet štai vieną dieną viename iš mano sekamų ispaniškų tinklaraščių, Bocados de cielo, aptikau šį variantą, kurį nedvejodama tuoj pat išsisaugojau, nes man labai pakvipo Lietuva – turbūt dėl bulvių ir šoninės. Ir aš dar įdėjau cukinijos. 



Quiche (pyragas) iš bulvių ir cukinijos

200g šaldytos sluoksniuotos tešlos
300g bulvių
200g cukinijos
100g sūdytos šoninės (arba rukytos)
½ svogūno
1 kiaušinis
50ml pieno (arba grietinėlės*)
Druska, pipirai, muskato riešutas
Mėgstamas sūris

Bulves nuskusti, cukiniją nulupti, supjaustyti griežinėliais ir pavirti 10 minučių vandenyje įbėrus šaukštelį druskos. Svogūną, šoninę supjaustyti ir pakepti. Kiaušinį išplakti su pienu, įdėti druskos, pipirų, įtarkuoti muskato riešuto ir sumaišyti su išgriebtomis iš vandens bulvėmis, cukinija, apkepta šonine ir svogūnu.
Sluoksniuotą tešlą atšildyti, dėti ant kepimo popieriaus į kepimo indą, pabadyti šakute ir supilti paruoštą pyrago masę. Ant viršaus užtarkuoti sūrį ir dėti kepti į įkaitintą orkaitę. Kepti 170ºC karštumo orkaitėje* apie 30 minučių (20 minučių iš apačios ir 10 minučių iš viršaus) iki kol sūris gražiai paruduos.

* Šį kartą pyliau pieną, bet kartais darau ir su grietinėle arba naudoju ir grietinėlę ir pieną. Nuo grietinėlės ir/ar pieno kiekio priklauso pyrago minkštumas.
* Aš quiche kartais kepu orkaitėje, o kartais mikrobangėje naudojant grilio funkciją apie 20 minučių iš apačios ir apie 10 minučių iš viršaus. 



3 comments:

Crochet By LJS said...

Niam, niam :) Labai panašų ir aš kepu, tik be bulvių.

Indrė said...

Kipšas, kaip kažkas jį pakrikštijo, puikus reikalas. Bulvinis irgi atrodo skaniai, nors dažniausiai gaminu su kumpiu.

Asta said...

Mmmm, kaip aš mėgstu nesaldžius pyragus!